Q: Hvordan forholder det sig med ekstra udgifter i forbindelse med genåbning?
A: (Dette afsnit henvender sig udelukkende til institutioner, der har deres administration hos LDD)
I forbindelse med aftalen indgået mellem regeringen og KL om dækning af øgede udgifter i forbindelse med genåbning forventer LDD, at den enkelte institution skal kunne dokumentere udgifterne for at opnå kompensation.
Vi har derfor tilrettet bogholderi og lønsystem, således at udgifter vedr. Covid-19 samles, så der kan opnås et overblik over de samlede udgifter vedr. genåbningen, der let kan videreformidles i forbindelse med søgning af kompensation.
Når I godkender EAN-fakturaer, skal vi således bede jer sætte et af nedenstående kontonumre på de udgifter, der vedrører Covid-19:
Varekøb og tjenesteydelser uden moms: konto 60240
Varekøb og tjenesteydelser med moms: konto 60249
Udgifter i forbindelse med merarbejde eller vikardækning skal ligeledes indberettes særskilt i lønsystemet.
Der vil en af de kommende dage blive lagt en vejledning ud til særskilt indberetning på MIT, der hvor I plejer at modtage jeres information om lønindberetning mv.
Såfremt I har spørgsmål hertil, er I velkomne til at kontakte jeres regnskabs- eller lønkonsulent.